fredag 8 augusti 2014

Plommonbekymmer

Häromdagen och natten kom det 30 mm regn. Vilket gjorde att den största grenen på plommonträdet inte orkade med alla plommon, fukt och vind utan den vek ner sig. Det blev mycket extra sågande för att få bort grenen.

Å andra sidan har utsikten över alvar och grönsaksland förbättrats. Vi har också fått lite extra ved till vintern.

Vår ena bil kom i närkontakt med en ensilagebollsinplastare, jag vet inte vad maskinen heter, men den plastar in de vita bollar som ligger på fälten. Inplastaren klarade sig oskadd men bilens baklucka inklusive rutan gick inte att rädda. Det blir väldigt många små glasbitar när en bilruta går sönder.Vi hade tur att hitta en bättre begagnad baklucka på en bilskrot i Färjestaden. Med lite tur och skicklighet lyckades jag byta. Verkstadslokalen är min sommarversion med gräs och stegar som används vid tex äppelplockning och cykelkärra.

Å andra sidan blev bilen helt plötsligt mindre rostig när man ser den bakifrån.

Nu är min semester snart slut men stockrosorna och dahliorna är i sin fulla prakt.

Å andra sidan börjar jag jobba på måndag. Dessutom verkar det som två av de tre ängshöksungar som fanns i byn kornåker har klarat sig och börjat göra små flygturer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar