tisdag 5 november 2013

Bio i Torngård

Värmen håller i sig det är i kväll fortfarande 7 grader. Arbetsresorna är inte så spännande så här års. Det är i princip mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem. Det stora gäng av vitkindade gäss som drog norrut  igår väckte jag nog när jag närmade mig Gårdby i gryningen. Det var en stor flock som lyfte när jag kom åkandes. Gäss är väldigt stora när man ser dom flyga några meter framför bilrutan. Den omvråk som hade en egen stängselstolpe att spana från varje morgon i våras har inte kommit tillbaka trots att turisterna sedan länge försvunnit från vägen mellan Södvik och Löttorp. Hon har nog inte repat sig från att se sin landsväg bli en storstadsväg med bilköer under sommaren.

För övrigt anser jag att Sven-Oskar Tornegård borde bli årets ölänning. Den kulturgärning han gjort genom att hålla bio i Torngård i gång under så lång tid. Biografen är nu digitaliserad. Jag hoppas att det kommer att fortsätta med en paus mitt i filmen trots att man inte behöver byta filmrulle längre. Det inte direkt biofåtöljer man sitter i utan snarare på pinnstolar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar