onsdag 6 november 2013

Östra vägen

Morgonens arbetsresa gick längs den östra vägen där solen lyste över ett nästan spegelblankt hav. Radbyarna skimrade  i den lågt stående novembersolen. Det var en mycket sällsam och vacker resa under den här årstiden. Jag kunde göra den då ett planerat möte i Borgholm var inställt så att jag kunde starta i dagsljus. 
Förutom kaja, kråka och skata hann jag också en hackspett med sitt karaktäristiska flygsätt. Flera stora plogar av gäss kunde jag också notera.
Hemresan skedde i mörker och det djurliv som syntes i strålkastarskenet var ett antal harar och kaniner. Ett rådjur och en katt kunde också ses samt en vacker rödräv. Sedan har jag fått rapport om en älg som befann alldeles utanför förskolan i Böda så att både personal och barn kunde se den på 15 meters avstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar