fredag 13 juni 2014

Hänt runt bänken

Det har varit mycket nu.... som man säger så jag har inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Det har dock hänt en del saker som kan vara värda att nämna. Bland annat så är nu både ettan och tvåan i tävlingen att sätta löv sist helt gröna nu. Så här ser segraren, asken ut

 Tvåan, fikonbusken, här flankerad av stockrosor

Då har en del av rosbuskarna som haft löv sedan länge kommit lite längre och en av buskarna ser nu utså här.

Den idrottsliga begivenheten har varit ett möte mellan Degerhamn och Böda/Högby dvs söder mot norr på Öland. Matchen spelades på Alunvallen som ligger 6 km väster om skådarbänken. Trots att jag har en tubkikare kunde jag inte se matchen från min bänk så jag fick ta bilen och åka över alvaret för att se matchen. När jag kommit in på arenan fördubblades säkert antalet betalande åskådare. Jag kunde alltså i lugn och ro välja en bänk att sitta på för att njuta av fotbollsmatchen. Hur gick matchen då? Jo gästerna från norr, Böda/Högby, vann rättvist med 2-1.

Det mest spännande har nog ändå varit ett närgånget besök vid skådarbänken så att till och med en av skådarna fick springande ta sig därifrån.





1 kommentar:

  1. Du har haft fullt upp och det har vi haft gott av. Eftersom vi fick njuta av ditt sällskap!
    rosorna är ju fantastiska och måste ha poppat upp med kort varsel?
    och korna...ja det är tur det finns krut i benen!

    SvaraRadera