lördag 10 maj 2014

Skrämda huggormar

Lördagen har gått till att rensa i löklandet. Samtidigt som jag slet med ogräset så fortsatte kosläppet på alvaret. På väg ut till min skådarbänk för att ta en bild på släppet skrämde jag iväg en orm som låg och solade på fägatan. Jag hann inte vad det var för sort men för en vecka sedan skrämde jag  två huggormar som försvann in i muren på sidan om fägatan. Så det var kanske en av dom idag.


Släppet betyder att det nu finns tillräckligt med gräs på alvaret till nötkreaturen. Det innebär också att man hör bölande därifrån. Om det är på grund av olycka att vara borta från ladugården eller lycka att äntligen vara ute på sommarbete får var och en själv försöka fundera ut.
Ogräsrensningen av löken gick bra även om det är lite av ett Sisyfosarbete.
En pausbild från arbetet där tre av fyra redskap är av egen tillverkning.
I förgrunden finns spirande vitlök och i bakgrunden gröna rader av jordgubbsplantor.

På fågelfronten så är det full fart till och från alla holkar jag har satt upp. Dessutom gjorde jag ett besök på Guldfågeln arena där Kalmar FF hade celebert besök. Det var nämligen IFK Norrköping som var på besök och som artiga gäster lät de Kalmar vinna trots att IFK egentligen var det bästa laget.

1 kommentar:

  1. Peking var det, bortalaget kom från Peking!!!

    SvaraRadera